Correctors de català

Fa temps que faig servir el corrector del navegador Chrome, ara que he instal·lat l’extensió de Language Tools veig que m’he perdut alguna cosa. Algú em pot ajudar comprovar una llista de paraules que he recollit per veure si LT les detecta com confusions

Pep,

Per a fer-ho tu mateix, només has d’usar el corrector en la web. Aquí trobaràs la versió més actualitzada del corrector: www.languagetool.org.

També pots instal·lar-te el LibreOffice i la darrera versió de LanguageTool. Aquí el fitxer .oxt més nou: Index of /snapshots/

Per a detectar determinades confusions, caldrà una frase amb cert context.

O si ho prefereixes, em pots enviar la llista a mi i jo també ho comprovaré.

Atentament,
Jaume Ortolà

Hola Jaume.

Aquesta llista l’he anat fent pensant en com detecta els errors el corrector.
En primer lloc quan la paraula no existeix te’n dóna unes quantes d’alternatives.
Un altre cas és la regla gramatical, he vist que si dues paraules tenen la mateixa categoria gramatical, no es pot aplicar una regla, llavors el corrector hauria de preguntar quina pot ser la correcta.
Aquest darrer cas és el que m’interessa. Com que no disposo d’un diccionari base, el que tinc en aquest moment és un full de càlcul amb el mot, la categoria gramatical i una definició. Com que la mateixa paraula pot tenir diversos significats, he reservat tres columnes per cada mot.

Bé t’envio la llista i t’ho acabo d’explicar.