Català: coma entre subjecte i verb

Aquesta suposo que és ben complicada, però no es detecta mai la famosa coma incorrecta entre subjecte i verb: “El Joan, va considerar que els pollastres no eren prou grossos”.

Aprofito per dir que m’estic mirant el protocol de regles, a veure si amb la meva (poca) competència informàtica hi puc contribuir.

Evidentment és difícil, perquè podríem acabar generant massa falses alarmes. Però en algun moment podem intentar crear la regla. Caldria començar amb una estructura senzilla de subjecte (determinant, nom, adjectiu) i intentar eliminar totes les falses alarmes (que n’hi haurà moltes).

He provat una regla per a detectar la coma entre subjecte i verb. Aquí hi ha uns quants resultats en frases de la Viquipèdia. Hi ha unes quantes falses alarmes, que es pot mirar d’eliminar, però realment es troben molts errors, i per tant la regla seria útil:

https://languagetool.org/regression-tests/20160707/result_ca_20160707.html

Fantàstic. Sí, després de veure els resultats està clar que seria una regla útil.

Després de mirar-me les “canonades” de LT veig que per contribuir-hi un ha de tenir competència en xml (aquí hi arribo) i també en Java (aquí no gaire, tot i que en conec els rudiments). Intentaré posar-m’hi, perquè crec, ja ho he dit, que és un projecte extraordinari. A veure si me’n surto!