Back to LanguageTool Homepage - Privacy - Imprint

Català: coma entre subjecte i verb

Aquesta suposo que és ben complicada, però no es detecta mai la famosa coma incorrecta entre subjecte i verb: "El Joan, va considerar que els pollastres no eren prou grossos".

Aprofito per dir que m'estic mirant el protocol de regles, a veure si amb la meva (poca) competència informàtica hi puc contribuir.

(jaumeortola) #2

Evidentment és difícil, perquè podríem acabar generant massa falses alarmes. Però en algun moment podem intentar crear la regla. Caldria començar amb una estructura senzilla de subjecte (determinant, nom, adjectiu) i intentar eliminar totes les falses alarmes (que n'hi haurà moltes).

(jaumeortola) #3

He provat una regla per a detectar la coma entre subjecte i verb. Aquí hi ha uns quants resultats en frases de la Viquipèdia. Hi ha unes quantes falses alarmes, que es pot mirar d'eliminar, però realment es troben molts errors, i per tant la regla seria útil:

https://languagetool.org/regression-tests/20160707/result_ca_20160707.html

Fantàstic. Sí, després de veure els resultats està clar que seria una regla útil.

Després de mirar-me les "canonades" de LT veig que per contribuir-hi un ha de tenir competència en xml (aquí hi arribo) i també en Java (aquí no gaire, tot i que en conec els rudiments). Intentaré posar-m'hi, perquè crec, ja ho he dit, que és un projecte extraordinari. A veure si me'n surto!