CATALAN son/són

Amb la regla desactivada no dona error.

  • No i son.
    Si accentuem llavors sí.
  • No i són.

Si l’activo:

  • No i son. Tinc error a “son”
    Modifico “són” i llavors
  • No i són. Tinc l’error a “i” que em suggereix “hi”

No voldria entrar en la discussió dels diacrítics, però si tenim la llibertat de posar-los o no potser només cal revisar la regla pel “i”. O simplement que “no i son” no sigui correcte.

Gràcies pel comentari.
“Són” del verb “ser” ha de portar sempre accent. Això no ha canviat amb les regles noves, i no hi ha discussió. No és lògic que ningú desactivi la regla d’accentuar “són”. En cap moment suggerim que es desactivi, al contrari que passa amb “dona/dóna”.

És veritat que en “no i son” seria millor trobar els errors en un sol pas, però no em sembla tan malament com està.

El que tu demanes ja es fa en altres casos, quan la paraula és clarament un verb.
imatge

Bon vespre, Jaume.

El meu error ha estat en considerar diacrític anul·lat “són” en lloc de “sóc”. I possiblement havia anul·lat la regla son/són pensant-me que anul·lava el: "soc/sóc), disculpa les molèsties que t’has pres en contestar-me.

Llavors “No i soc”: detecta confusió.
No i sóc. Primer et diu: “soc” i després de corregir: “hi”
Ho trobo fantàstic anar trobant els errors en diferents passos, et fa revisar millor el que escrius.
La revisió automàtica o l’auto emplenament igual que la traducció automàtica fa escriure molts disbarats si qui ho fa no coneix bé l’idioma.

Gràcies per la teva tasca.