Ik ben nieuw bij LanguageTool, een account aangemaakt en ingelogd. De eerste tekst die ik bekijk heeft zowat 1700 fouten weer. Als ik echter op een fout klik, dan verschijnt het pop-up schermpje met de uitleg, maar wel in het Engels. Eenvoudige Nederlandse woorden worden als “fout” aangemerkt (zal ook wel geen correct Nederlandse term zijn). Ik geef een aantal voorbeelden: niet, te, werkplek, toepassen, doen, risico’s, …
Ik heb zo’n blauw vermoeden dat ik alle Nederlandstalige woorden eerst moet toevoegen in een persoonlijk woordenboek. Klopt dat?? Kan er een “regulier woordenboek” aan deze tool gekoppeld worden?
Hi Rob, is your text Dutch, with English words or phrases in it? Could you send a screenshot or a part of the text for us, so we can reproduce this issue?
Wat gebruik je eigenlijk? Een losse versie? Een LibreOffice/Apache OpenOffice-extensie? Een browser-add-on?
LT kan volledig in het Nederlands. Werk je toevallig op een Engelstalig OS of een (alleen) Engelstalige browser? Overigens is hier communiceren in het Engels vaak handiger, vooral als het om technische zaken gaat.